Ft
Támogatási mód választása
Személyes adatok

Adatok adomány elszámolásához (opcionális)
Terms

Támogatás összege: 5,000Ft

0
Összegyűlt
72,539Ft
Cél
360,000Ft

TUDÁS-TÉR, VÁGOD? mi marad, ha kivágod?

Miben segíthetsz?

  • játékkal és fantáziával környezetvédelemre tanítani magyar iskolásokat,
  • felelős és önálló gondolkodásra ösztönözni a gyerekeket,
  • inspirációt és ambíciót vinni oda, ahol a legszegényebb családok élnek,
  • felkészíteni egy új generációt a klímaváltozással járó kihívások kezelésére.

Kiken segítenél?

  • közösségeken, ahol a legmagasabb a halmozottan hátrányos helyzetűek aránya, és akiket már érint a klímaváltozás,
  • családokon, amelyekben nem jut pénz különórákra és egyéni foglalkozásokra,
  • diákokon, akiknek nincs lehetőségük felfedezni a világot, felismerni annak áldásait és terheit, de megvan az erő és a tehetség a változtatáshoz,
  • iskolákon, ahol nincs finanszírozási lehetőség külsős előadókra a lelkes és tehetséges tanári gárda ellenére.

Mivel segítesz?

  • egy inspiráló tanítási órával, ahol a gyerekeket a környezeti nevelés, az élménypedagógia eszközeivel közelebb hozzuk a környezeti, természeti problémákhoz és azok megoldásainak kidolgozásában segítjük őket,
  • egy egyedülálló alkalommal, ahol egy külsős személyen keresztül megnyílik a világ és kedvet, lendületet, hitet kapnak ahhoz, hogy saját, személyes környezetükben hozzanak létre változást,
  • egy kapcsolatfelvétel esélyével, ami akár nemzetközi partnereket (barátságokat, közösségeket) teremthet számukra.

Mennyi pénzre van szükség?

360.000 Ft a projekt költségvetése

Ki a partnerünk ebben a projektben?

Simon Szilvia pedagógus, környezeti nevelő

AZ ÉLHETŐ BOLYGÓ VÍZIÓJÁT A TERMÉSZETTEL, ÁLLATVILÁGGAL VALÓ HARMÓNIA KÉPÉT, AZ INNOVATÍV MEGOLDÁSOKAT, INSPIRÁLÓ PÉLDÁKAT VISSZÜK EL A NAGYVÁROSI ÉS VIDÉKI TERÜLETEKRE EGYARÁNT A KLÍMAVÁLTOZÁS TÜKRÉBEN

Erre a projektre remekül illene a ‘Földünk barátai’ elnevezés, hiszen mindannyian az állatvilág részesei vagyunk, még ha ezt időnként el is felejtjük. E tekintetben a növények, az állatok, az élet sokszínűsége családként vesz minket körbe és érző szívünk nehezen mondana le erről a rokonságról. Magasan fejlett intelligenciánk, technológiai újításaink sem fedik el azt a tényt, hogy ‘egy hajóban evezünk’ azaz egy bolygónk van és mindannyiunk közös, sokkal harmonikusabb életmódja a cél. Magát a projektet a klímaváltozás sürgető ténye hívta életre.

A Phi Alapítvány arra vállalkozik, hogy Simon Szilvia lelkes és elhivatott környezeti nevelő személyén keresztül több ezer gyereket, diákot szólítson meg az oktatás keretein belül, azzal a szándékkal, hogy megérezzék erejüket, kreativitásukat, egyediségüket! A Phi Alapítvány a maga eszközeivel mindig is kiállt a fenntarthatóságra nevelés, a tudás átadása, a kreatív megoldások mellett. Most itt a lehetőség, hogy a környezetvédelem, a természetvédelem, a klímaváltozás elleni küzdelem, a változáshoz szükséges rövid időnk ellenére olyan sok fiatalt érjünk el, amennyit csak lehetséges. Ezzel nem csak a bolygónk jár jól, de a teljes ország is profitálhat, hiszen Szilvia célja, hogy olyan kapuk nyíljanak a gyerekekben, ami elviheti őket nemzetközi közösségek felé, ami motiválhatja őket, hogy örömmel tanuljanak, hogy azt érezzék a világ inkább befogadó és lehetőségekkel teli, mint kirekesztő és ellenséges.

Sokszor egyetlen mosoly vagy jó szó egy motiváló filmrészlet vizuális emléke elég egy diáknak ahhoz, hogy a továbbtanulás mellett döntsön, elérje a kitűzött céljait vagy éppen megtalálja azokat. Szilvia eszközei a játékosság, a figyelemfelkeltés, a meghökkentés, az interaktivitás a dráma és élménypedagógia, az ismeretterjesztés és természettudományos ismeretek átadása. A fiatalok számára lehetőség nyílik az együtt gondolkodásra és érdekes kérdések feltevésére.

Mindannyian ismerjük a problémákat, de nehezen találjuk ellenszerét. Egyrészt a globális felmelegedés következtében alapvetően alakul át a klíma, megnő a rendkívüli időjárási jelenségek valószínűsége, romlik a mezőgazdaság hatékonysága, és csökken a megmaradt természeti környezet biológiai sokfélesége. Másrészt az ország keleti részein aránytalanul súlyos a szegénység, amelynek következtében az iskolákban átlagban minden ötödik gyerek halmozottan hátrányos helyzetű, vagyis a családja nyomorog, és az alapvető feltételei sem biztosítottak az iskolai tanulmányok megfelelő teljesítésére.

Azt is tudjuk, hogy a klímaváltozás épp a legszegényebb régiókat érinti majd súlyosabban, mert az ottani házak esélytelen a szélsőséges időjárással szemben, ezeket a családokat hamarabb érinti minden élelmiszerár-növekedés, az aszály, a nagy erejű viharok, ciklonok, esetleges áradások hatásai. Az információ hiánya, a közömbösség, a családi háttér nem támogató jelenléte súlyos károkat okozhat ennek a generációnak már a következő 5-10 évben.

Simon Szilvia viszont arra hív mindenkit – diákokat és tanárokat egyaránt – hogy az új ismeretek birtokában közösen gondolkodjunk, cselekedjünk és ne adjuk fel a reményt, hogy változást hozhatunk létre lokális és globális szinten is. Szilvia úgy nevel környezeti tudatosságra, hogy a fiatalok, magát a tanulást, a kutatást az információ megszerzését is egy izgalmas kalandnak, lehetőségnek lássák, megszeressék a tudást és tudjanak élni is vele. Szilvia előadása, tanítási módszerei rávilágítanak arra, mennyi értékes potenciál van ezekben a gyerekekben és segíti, hogy az új ötletek felszínre törhessenek, majd a későbbiekben megvalósulhassanak.

Az előadások fontos részét képezik a globális éghajlatváltozás hatásainak kiküszöbölésében, a helyi cselekedetekben, a közösség, az összefogás erejének növelésében.

SIMON SZILVIA, A TERMÉSZET HANGJA, JÁTÉKOSSÁGA

A legszegényebb települések iskolái súlyos nyomás alatt vannak. Nehezen találnak megfelelő számú pedagógust, és sok tanárt felőröl, hogy milyen mélyről kell kezdeni az iskolai alapozást. Az egyen tanrend szigorú elvárásait nehezebben teljesítő diákok miatt az energia az ismétlésre megy el, és persze a fegyelmezésre. A tanárok igyekeznek enyhíteni a szociális hátrányokból jövő (elhanyagolás, alkoholizmus, analfabéta szülők) hátrányokat és kreativitásuk, kitartásuk, erejük már maga is siker a legnehezebb helyzetben lévőknek. Mindez ellenére ma nagyon szoros a keret, nagyon szűkösek az államilag megadott lehetőségek az iskolákon belül.

Ami oktatást a Phi Alapítvány felkarol, az kirí a tanrendből, mert interaktív, kreatív és játékos. Ötvözi a videós eszközöket az interaktivitással. Olyan ismereteket ad át, ami nehezen jutna el egy távoli településre, kis faluba vagy egy nagyváros szegényebb, peremkerületeihez. Az előadások célja, hogy a diákokat, a tanárokat egyaránt motiválja.

Alapítványunk partnere, Simon Szilvia azt reméli, nem csak a környezet, természetvédelemvédelem profitál abból, hogy lelkesíteni tud magyar iskolásokat a téma iránt, de az érdeklődésüket is felkelti a világ nagy ívű változásai iránt. Szilvia több ezer diákot motivált már az elmúlt években és 10 éve segíti a Jane Goodall Intézet munkáját, ahol szintén a környezeti nevelés segítségével vihette tovább Dr Jane Goodall szellemiségét. Éveken át volt részese a nemzetközi Roots&Shoots programnak és máig jó kapcsolatot ápol azok magyar és nemzetközi tagjaival. Már tapasztalatokat szerzett nagyon hátrányos helyzetű térségekben, tanított Szabolcs-Szatmár megyében, Nógrád megyében is.

Segítsünk neki, hogy kihozza azt a magyar gyerekekből, ami bennük van: egy zöldebb, okosabb jövőt.